Søg på denne side

tirsdag den 25. juni 2013

AT3 - de tre hovedområders metoder og færdigt produkt

Mål: Aktivere alle elever, sikre at "teknikken virker" som forøvelse til det afsluttende produktkrav om blogindlæg med web 2.0 produkt. Det endelige produktkrav var en web 2.0 præsentation som alternativ til en traditionel mundtlig fremlæggelse.

Indhold:
1. En mindre sekvens i et større AT-produktkrav i forløbet "Valg og demonkrati" med fagene matematik, samfundsfag og engelsk. Gruppearbejde i 4 personers grupper om bl.a. den hypotetisk-deduktive metode med produktkrav om en kort podcast, hvor hver elev skulle forklare/definere et begreb fra den læste tekst til timen.
2. AT-produktet afleveres som et blogindlæg på http://valgogdemokrati.blogspot.dk - her afleveres både selve fremlæggelsen og det skriftlige produkt vedr. de tre hovedområders metoder (jf. skolens AT-progressionsplan). Det skriftlige produkt skal også afleveres fremstillet på en visuelt betonet måde - fx som mindmap, præsentation e.l.

Instruks til eleverne til punkt 1:

Billedet præsenterer en række begreber til afklaring - torsdag i 3. modul.
I grupper skal I lave en podcast (www.soundcloud.com eller app på jeres smartphone) om de begreber I får ansvaret for.
Jeres podcast skal indlejres/embeddes i et blogindlæg på bloggen http://valgogdemokrati.blogspot.dk.

AT begreber
Evaluering / opsamling: Gruppernes podcasts blev spillet i klassen i slutningen af modulet. Eksempel på elevproduktion under punkt 1:

 

Eksempel på elevproduktion under punkt 2:
"Mundtlig fremlæggelse":


"Skriftlig fremlæggelse":


Generelle overvejelser: Sekvensen tog lidt længere tid end forventet - bl.a. fordi eleverne blev "ærekære" og gav sig til at (gen)læse lektien for at være sikre på at indtale betydningerne af begreberne korrekt. Det fungerede i øvrigt fint både med teknik og motivation.

Kontaktperson: RE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar