Søg på denne side

tirsdag den 13. november 2012

Procent- og rentesregning


Mål: Elevaktiverende undervisning, andre læringsrum

IndholdI et valgfrit matematikforløb om procent- og rentesregning skulle en gammel traver af et projektforløb fornys med bl.a. Web 2.0 værktøjer. Håbet var bl.a. at øge det faglige udbytte og forståelsen for lånetilbud. I tidligere lignende forløb havde produktkravene været brochurer, udarbejdelse af lånetilbud o.l., så det lå lige til højrebenet at nytænke forløbet med de nye værktøjer.

Alle instruktioner, elevprodukter og beskrivelse af produktideer er at finde på et google site.


Evaluering/opsamlingPå google sitet kan man orientere sig på undersiderne - se især pkt. 5.


Generelle overvejelserI kommende forløb vil jeg nok for at give projektet endnu større faglig tyngde (ud over kravene til opgaveløsning over ovenstående punkt 2) vælge at undersiden "Krav til produktet"s punkt 6 om en "programmeret skabelon-beregner" skal være en obligatorisk del af rapport-/projektarbejdet.


Eleverne kastede sig ud i projektet og udviste stor kreativitet i forhold til produkterne. Det er min klare overbevisning, at flere elever har forstået mere af det faglige indhold end i tidligere projekter af lignende karakter med et snævrere krav til et udelukkende skriftligt produkt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar