Mål: at skabe fagligt overblik efter kronologiforløb i dansk
og historie i 1.g.
Indhold: Eleverne fik ét modul til at udarbejde et mindmap, der
skulle give overblik over hele dansk/historie kronologiforløbet. Vi brugte
mind42, så grupperne af tre kunne arbejde samtidig på det samme produkt på hver
sin PC. Det flottest og mest faglige mindmap fik selvfølgelig en lille præmie!
Evaluering/opsamling: Vi gennemgik produkterne fælles, hvor grupperne fik
mulighed for at forklare, hvorfor deres var blevet godt.
Generelle
overvejelser: Det fungererede ret fint at
knytte en lille konkurrence (selvfølgelig med et stort smil!) til gruppernes
arbejde. Det gav en vis ’teamånd’ samtidig med at de hjalp hinanden med at
finde ud af, hvordan teknikken i programmet fungerede, så de kunne udnytte hinanden
og Mind42 optimalt. Den fælles opsamling gjorde, at de gode idéer spredtes til
alle i klassen. Eleverne kendte ikke programmet på forhånd og målet var, at
alle kunne håndtere det til senere brug. Fagligt kunne det sagtens styrkes,
hvis man vil arbejde grundigere med det. Jeg ville dog kunne bruge det ene
modul til opsamlingen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar